La fotografia de Gabriel Casas

Després de molt de temps i gràcies a una preciosa exposició torn a posar en marxa el blog. Fa uns dies vaig visitar juntament amb @AinaMG l’exposició Gabriel Casas. Fotografia, Informació i Modernitat, 1929 – 1939, cal dir que és la primera gran exposició monogràfica que es fa de Casas i que ara arriba a CaixaForum Palma gràcies al Museu Nacional d’Art de Catalunya i a l’Arxiu Nacional de Catalunya.

Gabriel Casas (Barcelona, 1892 – 1973) fou considerat un dels fotògrafs espanyols més importants del període d’entreguerres i un dels primers en adoptar el llenguatge de la Nova Visió, un moviment sorgit a Alemanya en la dècada dels vint i vinculat amb la Bauhaus. L’exposició mostra un recull de fotografies preses entre l’Exposició Internacional de Barcelona de 1929 i el final de la Guerra Civil espanyola, 1939.

 

La mostra es divideix en quatre àmbits:

Registres: Gabriel Casas s’inicia en la fotografia de premsa quan a l’any 1925 obtingué el carnet de la secció d’esports del Sindicat Professional de Periodistes.

Fons 1-5
Carrera ciclista, 1920 – 1930.

Nova Visió: Amb el nomenament de Gabriel Casas com a fotògraf oficial de l’Exposició Internacional de 1929 comença a utilitzar el llenguatge de la Nova Visió en les seves fotografies d’informació. La utilització d’aquest nou llenguatge el diferencia de la resta de fotògrafs  de la seva generació.

79-1568630001_0.jpg
Morawitz a l’interior d’un automòbil Bugatti, 2n premi Sitges d’automobilisme, 1931.

 

IMG_1926
Antena de Ràdio Barcelona al Tibidabo, Barcelona, 1930.

Fotografia social: La Barcelona més pobre fou fotografiada per Gabriel Casas, en contrast amb la imatge que es tenia a l’exterior gràcies a l’Exposició Internacional.

160115ANC-Fons-Gabriel-Casas-583x389
Sense sostre, Barcelona, 1930.

Retrats:  Casas es va iniciar professionalment a la fotografia en l’estudi fotogràfic d’un dels retratistes més importants de principis del segle XX de Barcelona, Rafael Areñas. L’activitat com a fotògraf d’informació li va permetre treballar amb el gènere del retrat i vincular-se amb les celebritats. La majoria de retrats de la dècada dels trenta eren per a revistes i diaris.

64f4c48f44874da6b477deae976fb6bb
Festa de les modistes, Barcelona, 1930.

La mostra Gabriel Casas. Fotografia, Informació i Modernitat, 1929 – 1939 comissariada per Juan Naranjo es podrà visitar fins al 4 de juny.

@m.castanyer

 

 

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s